کارگاه آموزشی پرورش بز مورسیا

ادمین سایت
اخرین بروزرسانی 29 تیر 1401
0 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

تاریخچه وابستگی بشر به دامداری و استفاده از فرآورده‌های آن همپای تاریخ تکامل انسان است و اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست.
بز یکی از حیوانات دامی ارزشمند است که نزادهای مختلف آن در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند. آنچه اهمیت این دام را بیشتر کرده بحث تشابه شیر آن و ترکیب مواد غذایی آن با شیر مادر است.
شیر بز به دلیل وجود میزان زیادی اولیگوساکارید که در شیر مادر یافت می‌شود شبیه ترین شیر به شیر مادر نامید شده. با توجه به میزان پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی چون کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس و ویتامین‌هایی چون ویتامین آ، ب و ث، شیر بز جز پر طرفدارترین شیرهای جهان است که به همین روال پرورش بز به تعداد زیاد در جهان انجام می‌شود.
در پست‌های قبلی بز سانن معرفی شد که در واقع یه بز شیری خوب بود. بز مورسیا بومی مناطق جنوب شرقی اسپانیا و استان مورسیا است که به سراسر جهان ارسال شده است. به دلیل طبیعت سخت، گرم و نیمه کویری محل تکامل این بز، امکان سازگاری آن در بسیاری از مناطق ایران بررسی و تایید شده است.
با توجه به مقاومت این نژاد به بیماری‌ها و امکان پرورش آن هم در سیستم چرای کامل و هم در سیستم‌های صنعتی یا حتی ترکیبی (تغذیه در اسطبل و چرا در مرتع)، بز مورسیا توانسته محبوبیت خوبی در بین دامداران به دست آورد.
طول دوره شیردهی این بز حدود ۲۱۰ روز است که تقریبا ۵۰۰ لیتر شیر در این مدت تولید می‌کند یعنی به عبارتی روزانه حدود ۲.۵ لیتر.
.
.
.
در صورت علاقه‌مندی به پرورش دام، قبل از هر تصمیمی با هومیان مشورت کنید.

 

اساتید دوره

ادمین سایت

0/5
25 دوره
0 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر
مورسیا

84,000 تومان

سطح
متوسط
مدت زمان 1.5 ساعت

Deprecated: تابع get_page_by_title از نگارش 6.2.0 منسوخ شده است! به جای آن از WP_Query استفاده نمایید. in /home/cp45116/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

آیا می خواهید برای همه فعالیت ها، اعلان های پوش نوتیفیکیشن دریافت کنید؟